اپل بیش از هر زمان در تلاش است تا فعالیت‌های خود را در حوزه‌ی پزشکی افزایش دهد. این کمپانی در کنفرانس Spring Forward از ResearchKit و اپلیکیشن‌های جدید حوزه‌ی سلامت پرده برداشت. به همین دلیل، از این پس آیفون به یک ابزار خاص برای تشخیص‌های درمانی و پزشکی بدل خواهد شد. در این کنفرانس پلتفرم پزشکی ResearchKit  و اپلیکیشن‌های HealthKit و  mPower معرفی شدند. می‌توان گفت ResearchKit اپل در ترکیب با HealthKit، دستگاه‌های اپل را به گجت‌هایی برای تشخیص و درمان از سوی مراکز پزشکی بدل خواهد کرد. این چارچوب، ساخت اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سلامت توسط متخصصان این بخش را ساده می‌کند.

حال اپل قصد دارد پلتفرم خاص خود را که در زمینه پژوهش‌های پزشکی کاربرد دارد، توسعه دهد. محققان دانشگاه MIT اعلام کردند که اپل در حال توسعه‌ی پلتفرم پزشکی یا ResearchKit است به گونه‌ای که کاربران قادر باشند توسط دستگاه اپلی خود DNA خود را تست کنند. در واقع این کمپانی به فرآیند آزمایشات DNA و جمع‌آوری ژن سهولت خواهد بخشید.

هنوز شرکت اپل به این ادعاها پاسخی نداده اما احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش اپلیکیشن‌های پزشکی و تشخیص آزمایشات DNA باشیم. به نظر می‌رسد اپل در حال توسعه‌ی دو اپلیکیشن پزشکی خود با همکاری بیمارستان‌های Mount Sinai در نیویورک و UC در سن‌فرانسیسکو است. انتظار می‌رود از این اپلیکیشن‌ها در کنفرانس WWDC یا کنفرانس توسعه دهندگان که در هجدهم خرداد برگزار خواهد شد، رونمایی شود.