تابه‌حال دقت کرده‌اید که بیشتر وب‌سایت‌ها لینک تماس با ما را انتهای نوار هدایتی‌شان تعبیه می‌کنند؟ چون کاربرانی که وارد یک سایت جدید می‌شوند، یک الگوی طبیعی را دنبال می‌کنند و درصدد این هستند که بلافاصله تشخیص بدهند سایت موردنظر ارزش بازدید دارد یا بهتر است آن را ترک کنند؟ به همین خاطر لازم است لینک‌هایی مثل درباره ما، که در خصوص سایت به بازدیدکننده اطلاعات می‌دهند را ابتدای نوار قرار بدهیم.

contactus
اما بعدازاینکه کاربر به‌اندازه کافی درباره سایت اطلاعات پیدا کرد، آماده می‌شود تا دست‌به‌کار شود. درصورتی‌که لینک تماس با ما آخر نوار قرار بگیرد، کاربر می‌تواند بعد از بررسی بخش‌های مختلف سایت با کمپانی تماس بگیرد. در حقیقت لینک‌ها به دو نوع کلی تقسیم می‌شوند:
• لینک‌های اطلاعاتی: لینک به صفحاتی که به کاربران در خصوص وب‌سایت اطلاعات می‌دهند.
• لینک‌های عملیاتی: لینک‌هایی که کاربر را تحریک می‌کنند تا دست‌به‌کار شود و از خودش واکنشی نشان بدهد.
هرکدام از لینک‌های اطلاعاتی باید به صفحه‌ای وارد شوند که به کاربر در خصوص کسب‌وکار اطلاعاتی بدهد و اعتبار آن را به تصویر بکشد؛ درواقع کاربر هنوز با کسب‌وکار آشنا نشده و لازم است اعتمادش را به خودمان جلب کنیم تا دست‌به‌کار دلخواهمان بزند.
contactus1.jpg
لینک‌های عملیاتی کاربر را مجاب می‌کنند با کسب‌وکار تماس بگیرد، عضو خبرنامه شود، پست‌های توییتر مجموعه را دنبال کند یا هر کار دیگری که مایلیم انجام بدهد. البته میزان موفقیتمان در این مرحله به این بستگی دارد که بازدیدکننده چقدر از محتوا استقبال کند. درنتیجه درصورتی‌که لینک تماس با ما آخر از همه قرار بگیرد، کاربران هر وقت آماده بودند دست‌به‌کار می‌شوند و احساس نمی‌کنند خودمان را تحمیل کرده‌ایم؛ در این صورت متوجه می‌شوند همه‌چیز بر اساس نیازشان سازمان‌دهی شده و بیشتر اعتماد می‌کنند.
اما درصورتی‌که جای این دو گروه لینک را باهم عوض کنیم، شانسمان برای تبدیل کاربران بسیار کمتر می‌شود، چون بعید است که کاربران قبل از کسب اطلاعات در خصوص مجموعه، دست‌به‌کار شوند. در این حالت کاربر به‌جز کلیک بر روی دکمه Back کار دیگری نمی‌کند.

منبع:http://blog.morvahost.com

 
بازدید : 1664
3 آذر 1393 ساعت 04:36 ب.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری