اخیراً بسیاری از وب‌سایت‌ها به استفاده از سرویس‌های کوتاه کردن URL روی آورده‌اند؛ چنین سرویس‌هایی به ۲ دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند: گروه اول URL ها را کوتاه می‌کنند تا بتوانیم لینک را در توییتر پست کنیم و از محدودیت ۱۴۰ کاراکتری تخطی نکنیم؛ گروه دوم را هم شبکه‌های اجتماعی به‌صورت اتوماتیک برای آدرس‌دهی آیتم‌های تعبیه‌شده خارج از دامنه‌شان به کار می‌برند.


url-shorteners


اما سؤال اساسی این است که چنین تکنیکی بر روی وضعیت سئوی سایت تأثیر منفی دارد یا خیر؟
به نظر می‌رسد در این مورد جای نگرانی وجود ندارد. بر اساس گفته‌های سخنگوی سئوی گوگل، مت کاتس، درصورتی‌که سرویس کوتاه کننده URL به شکل صحیح عمل کند و مانند یک ریدایرکت ۳۰۱ باشد، چنین تکنیکی بر وضعیت سئوی سایت هیچ تأثیر مخربی ندارد.
یکی از مشکلات احتمالی که ممکن است به‌صورت ناخواسته پیش بیاید این است که دچار حلقه کوتاه کننده‌های URL بشویم؛ ایجاد زنجیره ریدایرکت های ۳۰۱ ممکن است (به‌خصوص در BING) مشکلاتی ایجاد کند.
کوتاه کننده‌های URL، تگ NoFollow را تغییر می‌دهند
موضوع جالب این است که سایت‌های شبکه‌های اجتماعی معمولاً داخل لینک‌هایشان از تگ NoFollow استفاده می‌کنند. چنین تکنیکی کاملاً استاندارد است و باعث می‌شود سایت‌ها از اعتبار سایت‌های قدرتمندی مثل فیس‌بوک به نفع خودشان استفاده نکنند و پیج رنک سایتشان را به‌صورت ساختگی بالا نبرند. بااینکه موتورهای جستجو به تگ NoFollow اهمیت می‌دهند و عصاره لینک را به سایت مقصد منتقل نمی‌کنند، بااین‌حال سرویس‌های کوتاه کننده URL این پروسه را دور می‌زنند و باعث می‌شوند موتورها لینک کوتاه شده را دنبال کنند و اندکی از ارزش لینک به سایت مقصد وارد شود. چنین خبری برای کمپانی‌هایی که در کمپین بازاریابی اجتماعی‌شان از فیس‌بوک یا توییتر استفاده می‌کنند یا محتوا را داخل فیس‌بوک منتشر می‌کنند تا کاربران برای مطالعه ادامه آن به سایت کمپانی سر بزنند، واقعاً خوشحال‌کننده است…

 
بازدید : 1905
3 آذر 1393 ساعت 04:38 ب.ظ
برچسب ها : دانستنی وب سایت ، url ، سئو
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری