وبلاگ نویسی یکی از بهترین تکنیک ها برای کشاندن مشتریان هدف باکیفیت به داخل قیف خرید است. درصورتی‌که در خصوص موضوعات مرتبط به کمپانی‌مان مطلب بنویسیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم به‌احتمال‌زیاد خوانندگان به محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنیم علاقه‌مند بوده‌اند که جذب محتوا شده‌اند.
اما درصورتی‌که یک‌بار دست‌به‌قلم شده باشید، مطمئناً می‌دانید مقاله نوشتن تا چه حد زمان‌بر است. درنتیجه لازم است مطمئن شویم زحماتمان در مسیر وبلاگ نویسی به ثمر می‌نشینند و مجموعه را به سمت هدف اصلی‌اش هدایت می‌کنند. در چنین موقعی لازم است از معیارهای موجود استفاده کنیم و تلاش‌هایمان را بسنجیم. درصورتی‌که بتوانیم تعدادی از معیارهای کلیدی عملکرد (KPI ها) را بررسی کنیم، می‌توانیم میزان بازدهی فعالیت‌هایمان را دوچندان کنیم. با استفاده از KPI ها می‌توانیم به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده عمل کنیم.

 

ترافیک مستقیم و ارجاعی:
اولین و مشخص‌ترین قدم برای موفقیت وبلاگ، جذب خواننده به آن است. اگر بدانیم کسی مطالبمان را می‌خواند، نوشتن محتوا حتی با بهترین کیفیت، چه فایده‌ای دارد؟ باید بدانیم چقدر ترافیک وارد وبلاگ می‌شود و بازدیدکنندگان از چه منبعی هدایت می‌شوند تا بتوانیم تصمیم بگیریم چطور می‌توان ترافیک را افزایش داد.
یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای جمع‌آوری و تحلیل چنین داده‌هایی، Google Analytics است؛ به کمک این قسم ابزارها می‌توانیم به‌سادگی متوجه بشویم خوانندگان وبلاگ از کجا وارد می‌شوند.


improved-blog-performance
بعدازاینکه با کلیات KPI ها آشنا شدید، باید این قبیل سوا لات را از خودتان بپرسید:
•    کدام کانالمان داخل رسانه‌های اجتماعی بیشترین ترافیک را به وبلاگ هدایت می‌کند؟ چطور می‌توانیم از آن کانال بهره بیشتری ببریم؟
•    چقدر از آن ترافیک، ارگانیک است؟ چطور می‌توانیم برای مهم‌ترین کلمات کلیدی‌مان که بهترین رنکینگ را برای صفحات به همراه دارند برنامه‌ریزی دقیق‌تری کنیم؟ (با استفاده از ابزار مدیران وب گوگل می‌توانیم وضعیت رنکینگ سایت را بررسی کنیم.)

 

پست‌های پربازدید:
انتخاب موضوع برای پست‌های وبلاگ تصمیم چندان ساده‌ای نیست؛ وبلاگ نویسان بی‌تجربه معمولاً به‌صورت کاملاً شانسی موضوعی را انتخاب می‌کنند که حدس می‌زنند ممکن است برای خوانندگان جالب باشد؛ اما یک وبلاگ نویس حرفه‌ای می‌داند پست قبلی چقدر بازدید داشته و بر اساس آن موضوعات بعدی را راحت‌تر انتخاب می‌کند. واقعیت این است که موفقیت و شکست پست‌های قبلی بر روی وضعیت پست‌های آتی وبلاگ تأثیر بسزایی می‌گذارد.
حتی پیشنهاد می‌کنم فاکتورهایی مثل خروج فوری کاربران از صفحه و مدت باقی ماندنشان در وبلاگ را هم به‌دقت بررسی کنید. موضوع این نیست که بتوانیم توجه مردم را یک‌لحظه به خودمان جلب کنیم، باید بتوانیم توجهشان را معطوف خودمان نگه‌داریم. اگر بدانیم کدام پست‌ها بیشترین ترافیک را جذب سایت می‌کنند، می‌توانیم برای موضوعات وبلاگ در آینده تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.


improved-blog-performance01


درصورتی‌که پستی بازدید بسیار زیادی داشته باشد و کاربران به‌صورت میانگین به مدت طولانی داخل صفحه‌اش حضورداشته باشند، می‌توانیم احتمال بدهیم پست‌های دیگر شبیه به این هم از خودشان عملکرد قابل قبولی نشان می‌دهند. به همین ترتیب درصورتی‌که آمار بازدید پستی کم باشد، اکثر کاربران بلافاصله صفحه پست را ترک کنند و تعدادی که آن را می‌خوانند هم مدت بسیار کوتاهی در صفحه توقف کنند، احتمالاً بهتر است در آینده بر روی چنین موضوعاتی مانور ندهیم.

ترافیک ورودی به سایت:
به‌شخصه معمولاً از وبلاگ نویسی دو هدف عمده را دنبال می‌کنم: ارائه اطلاعات ارزشمند و کاربردی به خوانندگان و کشاندن مشتریان هدف به درون قیف خرید؛ معمولاً بخش اول کار ساده است. این بخش دوم است که نسبتاً چالش‌برانگیز است. با بررسی ترافیک مستقیم ورودی به سایت از طریق وبلاگ وابسته به آن، می‌توانیم متوجه شویم زحماتمان نتیجه‌بخش بوده‌اند یا نه. با استفاده از Google Analytics می‌توانیم به‌راحتی حجم ترافیک ارجاعی از وبلاگ را اندازه‌گیری کنیم، برای این کار کافی است داخل ابزار سری به بخش “Referral Sources” وب‌سایت کمپانی بزنیم…

بازدید : 2239
3 آذر 1393 ساعت 04:51 ب.ظ
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری
درحال بارگزاری