شما ممکن است شنیده باشید که بازاریابی- مقاله یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی وب سایت است ، در واقع یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اعتبار برای کسب و کارتان، ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر به سایت است  کاری که کمک می کند تا رتبه وب سایتتان در موتورهای جستجو بالاتر و بهتر گردد، اما شاید هنوز هم مطمئن نیستید مقاله-بازاریابی دقیقا به چه معناست؟
به عبارت ساده، بازاریابی-مقاله نوشتن مقاله کوتاه در مورد یک موضوع مورد علاقه مردم است،  مردمی که علاقه مند به محصولات و خدمات شما شده اند. مقالاتی که نوشته اید و سپس اقدام به پست کردن آن مقالات در یکی از دایرکتوری های مقالات وب سایتتان کرده اید.

البته مقالات شما لازم نیست خیلی طولانی باشند . در واقع ، در حدود ۴۰۰ کلمه طول داشته باشند کافی است.  در این مقدار  فضای کلمات، شما می توانید اطلاعات خوبی را به خواننده ارائه دهید و تصویر روشنی از خود و مقالاتتان نمایان سازید، در این حالت است که خواننده علاقه می یابد بیشتر و بیشتر در مورد شما بداند.
آگاهی از اینکه مردم چه چیزی را جستجو کردند که به سمت مقالات شما کشیده شدند مفید است، شما می توانید در گوگل جستجو کنید و حتی از ابزار کلید واژه گوگل بهره بگیرید که یک منبع بزرگ و البته رایگان برای اینکار است. اینکار راه حلی برای یافتن عبارت جستجو شده توسط مردم جهت کسب اطلاعات بیشتر در اینترنت است. زمانی که شما یکی دو کلمه کلیدی پیدا می کنید آنها را در سرمقاله ها، متون و ابتدای پاراگراف های خود، در یکی دو مقاله بکار گیرید. طی کردن این پروسه سبب می شود احتمال اینکه مردم حین جستجوی آن کلمه خاص به سمت متون شما سوق داده شوند بسیار بالاتر می رود.
داشتن و ارائه اطلاعات خوب بسیار حیاتی و مفید برای بازاریابی شماست، اگر کسی مقالات شما را بخواند، این به نوعی تبلیغ برای محصولات و سرویس های شما محسوب می شود آنهم محصولاتی که شاید آن فرد خاص تا قبل از مطالعه متون شما علاقه ای به آنها نداشته. گاهی نیز برخی از این مقالات، برای استفاده در وب سایتشان بهره می گیرند که اگر خوش شانس باشید و آنها حقوق شما را رعایت کنند و شما را به عنوان منبع معرفی کنند، همین موضوع نیز در بازاریابی شما بسیار حائز اهمیت و توجه است. به این معنا که علاوه بر عامل تاثیر گذار یک مقاله خوب بر کاربران که باعث می شود بخواهند بیشتر در مورد مقالات شما بخوانند، وجود یک لینک منبع در یک وب سایت دیگر نیز همین انگیزه را در کاربران ایجاد می کند تا بخواهند بدانند شما در وبسایتتان چه چیزی برای ارائه دارید و این به معنای ترافیک بیشتر و بیشتر است.  یک راه دیگر استفاده از لینک در بخش منبع وبسایت است به این معنا که شما لینک مقاله را در آن قرار داده و از کلمات کلیدی برای ساخت آن لینک استفاده نمایید. اینکار سبب نفوذ وب سایت شما به موتورهای جستجو می شود.

منبع: پارسیش