اینکه چرا اسم این پایگاه، علی باباست خیلی مهم نیست! مهم آن است که شیوه این سایت باعث شده است تا کشور چین را با پورتال مشهور علی بابا در دنیا بشناسند و این سایت، به عنوان جاده ابریشم دیجیتالی این کشور در دهکده جهانی وب، معرفی شود.

بعضی وقت ها برخی افراد ارزان بودن را دلیلی بر بد بودن می دانند و اگر گزینه ای رایگان را پیش روی داشته باشند، اصلا به آن توجهی نمی کنند. برخلاف این باور اشتباه، همیشه رایگان یا ارزان بودن برابر با بد بودن نیست؛ بلکه گاهی اوقات یک کالا، محصول یا خدمات رایگان می تواند به مراتب بهتر و با کیفیت تر از موارد مشابه و گرانقیمت باشد

وبسایت ها، برنامه های تلفن همراه، کتاب های اینترنتی، جوامع مطالعه آنلاین و مترجم های آنلاین همه و همه گزینه های خوبی برای یادگیری زبان هستند. ولی آنقدر در اینترنت منابع مختلف با کیفیت های متفاوت وجود دارد.

چه قبول کنیم چه نه، شبکه های اجتماعی، مخصوصا در این روزها فیس بوک، زندگی همه ما یا اکثریت ما را تغییر داده است؛ کافی است یک روز برق نباشد یا اینترنت قطع باشد تا خیلی از ماها حس بدی داشته باشیم و مدام اضطراب داشته باشیم.

اگر مدیر یک سایت خبری باشید، هر روز صبح پیش از کار روزانه و هر شب پس از فعالیت طاقت فرسا، سری به سایت الکسا خواهید زد تا رتبه سایت خود را بدانید.

این روزها دسترسی به اینترنت و آگاه شدن از اخبار و اطلاعات جهان برای بسیاری از مردم از اهمیت زیادی برخوردار است بطوری که کاربران نمی خواهند برای لحظه ای حتی در سفر، از این یکه تاز دنیای تکنولوژی دور بمانند.

۲۰ سال از نخستین باری که پای تلفن همراه به کشور باز شد، می گذرد. در آن زمان یگانه اپراتور تلفن همراه یعنی مخابرات فقط ظرفیت پوشش دهی ۹۲۰۰ شماره تلفن را داشت، اما در این ۲۰ سال تلفن همراه در ایران مانند دیگر نقاط جهان دستخوش تغییرات زیادی شده و تمایل مردم به استفاده از امکانات جدید، پای اپراتورهای دیگر را نیز به صنعت تلفن همراه کشور باز کرده است.

بسیاری از تغییرات در اینترنت سریع تر از حد تصور بشر اتفاق افتاد. برای مثال تا چند سال پیش برای چک کردن ایمیل باید چند دقیقه در انتظار فعال شدن سیستم عامل ها یا به اصطلاح بالا آمدن کامپیوتر منتظر می ماندیم، اما این روزها با لمس صفحه گوشی هوشمند، این امکان بسادگی فراهم شده است.

Ip شماره ایست که به هر کامپیوتر متصل به اینترنت داده میشود تا بتوان به کمک آن شماره به آن کامپیوترها دسترسی داشت.

پادکست (Podcast) یا پادپخش انتشار مجموعه ای از پرونده های رسانه یی دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت گرفته و معمولا برروی یک پخش کننده ی موسیقی دیجیتال توسط کاربران قابل دریافت و پخش است

اینترنت به حدی زندگی انسان را متحول کرده است که به عنوان مهم ترین اختراع مدرن بشر از آن نام برده می شود.

اینترنت دنیایی از سرویس های رایگان است که ما هرروز از آنها استفاده می کنیم. بسیاری از غول های اینترنتی نظیر گوگل، فیسبوک، یاهو و ام.اس.ان سرویس های بسیار زیادی نظیر ایمیل، شبکه اجتماعی، جستجو، اشتراک عکس و فیلم، اخبار، نقشه، چت و امکانات دیگری را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهند.

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت های دیگر، از مودم های وای فای استفاده می کنند.

نامه های الکترونیکی یکی از محبوب ترین و رایج ترین ابزارهای تکنولوژی هستند که همه ما هر روز با آنها سر و کار داریم. درست به همین دلیل هم هست که سرویس های مختلفی برای ارائه ایمیل شخصی فعالیت می کنند.

در این مقاله با ۱۰ نکته برتر استفاده از اینترنت آشنا خواهید شد و به آسانی می توانید این نکات را به هنگام استفاده بکار ببرید

چهارم سپتامبر ۱۹۹۸ گوگل برای اولین بار به عنوان یک شرکت خصوصی در ایالات متحده ثبت شد. هدف این شرکت از ابتدا سازماندهی اطلاعات دنیا و دسترس پذیر کردن آنها برای عموم بود. طی این سال ها این شرکت به یک غول موتور جستجو تبدیل شده است که در زمینه جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه گذاری می کند.

گوگل یکی از بهترین و و کاربردی ترین موتورهای جست وجو است که امکان دسترسی به آن بسیار راحت است.

در این مطلب پنج باور نادرست رایج درباره امنیت در دنیای وب توسط کارشناسان امنیت شکافته شده تا کاربران با بهره گیری از آنها هم باورهای خود و اطرافیان شان را اصلاح کنند و هم امنیت زندگی آنلاین شان را ارتقا دهند.

امیدوارم خواندن این مقاله تلگنری باشد برای شناختن شخصیت اینترنتی شما و همچنین تلنگری اساسی باشد برای حفظ کردن فرهنگ اینترنتی کشور.

ینستاگرام بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که بسیاری از آنها به دلیل شهرت ذاتی که دارند، موردتوجه هستند. اما در این میان برخی کاربران ساده توانستند با استفاده از چند ترفند ابتدایی خود را به صدر فهرست محبوب ترین ها بکشانند.

انتشار گسترده برخی شایعات از طریق شبکه های اجتماعی، اعتمادهای نابجا و زودهنگام به روابط اینترنتی که حاصلی جز سرخوردگی و گاه بروز و ظهور خسارت های مادی و معنوی ندارد،...

حضور در شبکه اجتماعی می تواند میزان ترشح دوپامین را در بدن افزایش دهد.

مارچ ۲۰۱۰ (دور اول جذب سرمایه): یکی از دانشجویان دانشگاه استنفورد به نام کوین سیستروم Kevin Systrom بر روی یک اپلیکیشن مکان یابی به نام Burbn کار می کند. او موفق می شود حدود ۵۰۰ هزار دلار سرمایه از نوع Seed برای کار خود جمع کند. در فرهنگ سرمایه گذاری در کارآفرینی این مرحله از جذب سرمایه را راند اول یا First Round می نامند. (برای اطلاع از مفهوم سرمایه seed و سایر انواع سرمایه گذاری ها در استارتاپها به این مطلب مراجعه نمایید.)

تا بخواهید حرف از وایبر هست، همه جا فیس بوکی ها حضور دارند، حتی می توانی در مترو کسانی را ببینی که مشتاقانه تایم لاین توئیتر را بالا و پایین می کنند اما دریغ از اشتراک گذاری یک مطلب جدید در لینکداین یا خواندن یک صفحه تازه در آکادمیا، چرا این شبکه های تخصصی و البته شبکه های اختصاصی در ایران محبوبیت ندارند؟

پاره کردن، ریز ریز کردن، سوزاندن و بردن به خارج از شهر، اینها بخشی از تدابیری است که یک خانواده، چند سال برای ازبین بردن عکس های خانوادگی خود که به هر دلیلی دوست نداشت آن را نگه دارد پیشنهاد می کرد. همان خانواده تکیه کلام جالبی داشت

کسب درآمد اینترنتی کلمه ای بسیار شیرین است که امروزه در برخی از محافل ، جلسات کاری ، همایش و سمینار ها حتی در موقع تفریح با دوستان خود بسیار با این جمله برخورده ایم که درآمد اینترنتی واقعیست؟ آیا براحتی می توان همانند بسیاری به ثروت اینترنتی برسیم؟

در دنیای ارتباط محور امروز، ارتباطات مجازی و الکترونیک شیوه است که در بازاریابی نیز به آن توجه بسیار زیادی شده است. در شیوه های نوین فروش شما نمی توانید از دنیایی که مشتریان شما ساعات زیادی از روز شان را با آن سپری می کنند،

شما ممکن است شنیده باشید که بازاریابی- مقاله یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی وب سایت است ، در واقع یکی از بهترین راه ها برای ایجاد اعتبار برای کسب و کارتان، ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر به سایت است کاری که کمک می کند تا رتبه وب سایتتان در موتورهای جستجو بالاتر و بهتر گردد، اما شاید هنوز هم مطمئن نیستید مقاله-بازاریابی دقیقا به چه معناست؟