بسیاری از علاقه مندان به علوم رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات، وبلاگ Webware را می شناسند. این وبلاگ محبوب هر ساله رأی گیری جالبی را برای انتخاب ۱۰۰ سرویس برتر انجام می دهد

یکی از مشکلات سایت های ایرانی محدودیت پهنای باند و فضا هست (سایت هایی که دیتاسنتر و تمام تجهیزات آن در داخل کشور ایران هست) و این باعث شده تا سایت های آپلودسنتر ایرانی کم و امکانات آنها کمتر باشد.

یادداشت این شماره من در مورد راهکارهایی است که کسب و کارها می توانند در ایجاد وب سایت دنبال کنند و به فروش بیشتری، این بار از طریق فضای مجازی دست پیدا کنند. در این مورد، قانونی راداریم به نام ۲۰ ۴۰ ۴۰ که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

شاید فکر کنید داشتن مهارت در کد نویسی و امور فنی طراحی وب سایت مهم ترین نیاز شما برای داشتن یک وب سایت فروش خوب است. به عبارت دیگر اگر طراحی وب سایت شما شکیل باشد به راحتی در میان وب سایت های دیگر خودش را نشان می دهد و فروش شما را تضمین می کند.

سرعت بارگذاری وبسایت در جذب مخاطب موثر است

شرکت های بزرگ در این سال ها دو راهبرد عهده داشته اند، راهبردهایی که در عین حال متضاد با هم به نظر می رسند.

با توجه به این که تعداد کمی از ورودی های موتورهای جستجوی رایگان قصد خرید قطعی از شما را دارند، مدیریت آن ها در سایت شما به طوری که احساس راحتی کنند و به مطلوب خود دست یابند بسیار مهم است.

کشورمان چند سالی است وارد دوران رکود تورمی شده است. آیا طراحی وب سایت میتواند نجات بخش میزان فروش ما باشد؟ آیا با فعالیت در فضای مجازی می توانیم اثرات رکود را بر میزان فروش خود خنثی کرده و با افزایش فروش روبرو شویم؟

مرورگرهای اینترنت مجرای ارتباط شما با جهان مجازی اند و اگر حفره های امنیتی موجود در آنها را نشناسید و اقدامات لازم برای رفع آنها انجام ندهید، به سادگی حریم خصوصی خود را در دسترس نفوذگران اینترنتی قرار خواهید داد.

بعضی از مدیران سایت ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند.

نحوه تولید محتوا در اینترنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شاید شما هم جمله معروف «محتوا یعنی همه چیز» را شنیده باشید. توسعه و رشد هر کسب و کاری در اینترنت ارتباط مستقیمی با محتوای ارائه شده در آن دارد.

حضور موفق و موثر در وب و حفظ این موقعیت، به مسئله ای بسیار پیچیده تبدیل شده است و ربودن گوی سبقت در کسب قدرت در اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی، روزبه روز ضروری تر به نظر می رسد.

پیر امیدیار رئیس و موسس سایت Ebay.com اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌است.

هنگامی که شما برای اولین بار شروع به جستجو برای نام دامنه می کنید ، 5 واژه یا عبارت می تواند به شما در توصیف بهترین نام دامنه کمک کند. هنگامی که شما این لیست از واژها را آماده کردید آنگاه با جفت یا اضافه کردن پیشوند یا پسوند نام دامنه ایده ال خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر شما در حال راه اندازی نام دامنه مرتبط با وام مسکن باشد شما ممکن است

com : مخفف commercial ميباشد. دامنه هاي com. داراي بيشترين محبوبيت ميباشند كه امكان ثبت آن براي تمامي افراد حقيقي و حقوقي امكان پذير است.

در دنیای امروز بحث شبکه های اجتماعی بسیار داغ است و طبق آمار ها بسیاری از کاربران اینترنتی ساعت های زیادی را در سایت های اجتماعی می گذرانند.یکی از معروفترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی فیس بوک است. سایتی که ایده آن یک شبه توسط یک دانشجوی دانشگاه هاروارد (مارک زوکر برگ ) ایجاد شد. او هم اکنون ۲۶ سال دارد و به گفته خود هیچگاه فکر نمی کرد که جایگاه او چنین شود.

فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی راه های فوق العاده ای هستند که شما را در جریان اتفاقات زندگی دوستان و خانواده تان قرار می دهند.اما آیا تا به حال با خود فکر کردید که وقت گذراندن در شبکه های اجتماعی چطور می تواند روی شما اثر بگذارد؟

تبلیغات فرآیند روشمند ارایه اطلاعات مناسب در مورد کالاها و خدمات به مشتریان و ترغیب و متقاعد کردن مؤثر مصرف‌کنندگان به خرید کالاها و خدمات می‌باشد و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات که معمولاً برای آن پول پرداخت می‌شود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید کالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانه‌های مختلف انجام می‌پذیرد، تعریف نموده‌اند .

باید این نکته را بدانید که چیزی که باعث تداوم کسب و کار و رونق در آن میشود رضایت مشتری است. مطمئن باشید که بهترین مشتریان شما کسانی هستند که توسط مشتریان راضی شما به شما معرفی شده اند. از نقطه نظر بازاریابی بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان میباشد.

قرار دادن امضا در ایمیل ، یکی از بنیادی ترین کارها برای شرکت ها و بازاریابانی می باشد که هدف کار آنها در ارسال ایمیل به مشتریان و مخاطبان است ، ایجاد یک امضا می تواند در انجام برندینگ و بازاریابی بسیار موثر باشد ، نوشتن و درج یک امضا امری زمان بر نیست تنها می توانید در عرض چند دقیقه آن را ایجاد کنید ، ولی این کار کمی به دقت نیاز دارد .

اگر قصد کرده اید استارت آپ ی را شروع کنید و یا وب سایتی برای خود و برند خود بسازی ، قبل از هر کاری بهتر است کمی اطلاعات جمع کرده و در انتخاب نام دامنه عجله نکنید. چند خطی از تجربه اندک خود برای شما آماده کرده ام تا من نیز سهمی در تجارت شما داشته باشم

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی می‌باشد که در مقابل بازاریابی مستقیم در تبلیغات کلاسیک قرار می‌گیرد. استفاده هدفمند از این وسیله در کنار دیگر ابزارهای بازاریابی اینترنتی مثل سئو، ویدئو مارکتینگ، تبلیغات در سایت‌های پربازدید و شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزارهای بازاریابی کلاسیک موجب هم‌افزایی و رشد تصاعدی نتایج و در نهایت بالابردن فروش و افزایش سودآوری خواهد گردید.

معمولاً وقتی با صاحبان کسب‌وکارها یا بعضی از بازاریابان صحبت می‌کنم، اولین جمله‌ای که می‌شنوم این است که: “نمی خوام زیاد ایمیل بفرستم؛ نهایتاً هرماه یا هر سه ماه یک‌بار!”

در حقیقت در ابتدا قصد داشتم تمام این پست را در قالب یک پاراگراف بلند بنویسم تا خواننده بهتر با مقصودم آشنا شود؛ با این حال گمان کردم در چنین شرایطی هیچ کس، حتی علاقمندان مطلب نیز حاضر نمی شوند آنرا به اشتراک بگذارند؛

جستجو در سایت بصورت خیلی دقیق و تحت اللفظی با موتورهای جستجو قابلیت استفاده در قسمتهایی که غلط املایی دارد را کم میکند از قبیل صیغه جمع ، خط فاصله ها و سایر علائمی که در پرسش وپاسخ ها استفاد ه میشود . این قبیل جستجوها به ویژه برای کاربران سالخورده دشوار است اما در واقع برای تمام افراد مشکل ایجاد میکند.

گوگل نرخ برگشتی را چنین تعریف می‌کند: “درصد بازدیدهایی که تنها از یک صفحه انجام می‌شود و بدون ادامه یافتن به صفحات دیگر تمام می‌شود”. به بیانی دیگر زمانی که بازدید کننده تنها از یک صفحه از وب سایت شما بازدید می‌کند و بدون دیدن صفحات دیگر وب سایت مربوطه را ترک می‌کند. این عمل به ضرر سایت شما تمام می‌شود.

تمامی وب سایت‌هایی که به نوعی با بازاریابی اینترنتی سر و کاردارند، تلاش در بالا بردن نرخ تبدیل خود می‌کنند.
نرخ تبدیل از فرمول زیر به دست می‌آید:
نرخ تبدیل=(تعداد کل کاربران) / (تعداد کاربرانی که هدف مورد نظر صاحب سایت را انجام داده‌اند)

وبلاگ نویسی یکی از بهترین تکنیک ها برای کشاندن مشتریان هدف باکیفیت به داخل قیف خرید است. درصورتی‌که در خصوص موضوعات مرتبط به کمپانی‌مان مطلب بنویسیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم به‌احتمال‌زیاد خوانندگان به محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنیم علاقه‌مند بوده‌اند که جذب محتوا شده‌اند.

برخوردهای اول می‌توانند باعث ایجاد یا از بین رفتن یک رابطه شوند. در مورد وب‌سایت کمپانی‌ها هم دقیقاً همین وضعیت برقرار است و تجربه کاربر درون سایت می‌تواند باعث شود از سایت گریزان شود یا اینکه تبدیل به یکی از مشتریان وفادار مجموعه شود.